dimecres, 21 d’octubre del 2009

Diari de Seminari (21.10.09)

El Xavier, la setmana passada ens va demanar que per a la propera sessió, és a dir, la d'avui féssim una nova entrada al bloc explicant quin o quins havien estat els millors mestres durant l'etapa de la primària.

Avui, per tant, la classe l'hem dedicat a comentar i opinar sobre aquestes experiències.

El Xavier ens ha preguntat en quins aspectes ens havíem referit quan havíem escrit la redacció; en aspectes personals del mestre o en els professionals, és a dir, si ens havíem basat en explicar el bon mestre com a persona o en la manera d'ensenyar, d'explicar-se...
Han sorgit diverses opinions, alguns deien que havíem enfocat les seves experiències en parlar de la personalitat del mestre i, d'altres opinaven el contrari.

A continuació, per grups, hem hagut de pensar 6 o 7 aspectes que podrien definir a un bon mestre. N'han sortit molts, com per exemple: que un bon mestre ha de ser dinàmic, actiu, motivador, exigent, receptiu, just, vocacional, entenedor, respectuós... Després tots aquests aspectes els hem posat en comú i cadascú donava les seves opinions.

Reflexió:
Crec que els nens tenen una imatge errònia del millor mestre. Per ells, els millors mestres sempre seran aquells que t'ho fan passar bé. És cert que has d'estar motivat, content i que t'ho has de passar bé, però fins a un límit.
La qüestió és que aquell mestre t'ajudi a aprendre coneixements nous de manera motivadora i que et faci sentir a gust.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada