diumenge, 29 de novembre del 2009

Diari de COED (27.11.09)

Descripció:
Divendres dia 27 de novembre tocava recitacions i debats.
Pel que fa a les recitacions, com cada setmana van recitar quinze persones. Des de la Clara Boix fins l'Anna Español.
Els temes que els mes companys i companyes van escollir eren molt variats. Vem escoltar des de poemes de Salvat Papasseït, de Miquel Martí i Pol, de Josep Maria de Sagarra... fins llegendes de Sant Jordi, tradicionals de diferents indrets...

Cada persona que recitava tenia dos minuts per fer-ho i mentre la resta de companys de la classe anàvem avaluant. És a dir, cada tres persones avaluàvem a un company que recités. Havíem de tenir en compte la gesticulació, el control dels nervis, la veu, l'expressió, la correcció lingüística...

Quan van ser les onze van començar els debats.
El primer, sobre l'educació tradicional i l'educació actual. L'equip que estava a favor de l'educació tradicional estava format per: l'Anna Illa, la Sandra Ferré, la Mireia Toro, la Blanca Vivet i la Sònia Pérez. en canvi, l'equip a favor de l'educació actual i en contra de la tradicional estava format per: l'Helena San José, la Joana Freixenet, la Cristina Sansalvadó, la Laura Cazorla i la Carlota Montaner.
L'equip a favor va dir que l'educació actual ha passat de ser molt lliure, és a dir, amb massa llibertat. Que els estudis eren els mateixos per als alumnes de Catalunya que per als de Madrid, que els mestres havien de ser autoritaris i saber els seus horaris...
D'altra banda, l'equip a favor de l'educació actual van dir que els materials que s'utilitzen ara són per ajudar als nens a experimentar per ells mateixos, que ara poden parlar, donar la seva opinió, parlar amb lliberta amb els seus companys, que els mestres i els alumnes creixen i s'ajuden junts...

El segon debat va tractar sobre l'autoritat a l'aula. L'equip que estava a favor estava format per: la Mònica Gutiérrez, la Mónica de Haro, l'Albert Guix, la Sara Olmo i el Cristian Cubillo. I el que estava en contra era format per: la Laura Millán, la Paula Antonell, la Ailén Marino, la Maria Pérez i la Sara Garcia.
El meu grup de debat havia de fer l'avaluació d'aquests. Havíem de tenir en compte ell guió d'avaluació dels debats, per tant, vem haver d'observar si els nostres companys van estructurar bé els arguments en les diferents parts del debat, si s'havien ajustat al tema, si havien exposat contraarguments, si el registre que utilitzaven era adequat, si havien fet ús d'una bona correcció lingüística, si havien respectat els torns de paraules, etc.

Reflexió:
Cada setmana les recitacions van a millor, ja que els meus companys i companyes se'ls nota menys els nervis i confien més.
També trobo molt positiu que no tothom reciti el mateix, és a dir, que els temes variïn, que no només s'expliquin poemes sinó que també rondalles, llegendes, contes...
Pel que fa als debats, el primer crec que va ser correcte, ja que explicaven les idees amb molta naturalitat i sense nervis. Van distingir molt bé els arguments en contra i els arguments a favor. D'altra banda, els companys que exposaven el segon debat també van explicar molt bé la part inicial però no s'entenia gaire quan deien els arguments i les refutacions. El temps se'ls va allargar un pèl, i això va fer que acabessin de manera ràpida sense poder concloure tot el que tenien pensat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada