dimecres, 25 de novembre del 2009

VISITA A L'ESCOLA CEIP PAU SANS


Descripció:
Dimarts dia 17 de novembre vam haver d'acompanyar a un alumne de tercer de curs de magisteri a les seves pràctiques.
Cada seminari tenia un llistat d'escoles per poder visitar. De dos en dos o de manera individual vam haver d'escollir-ne una, i així poder observar el company o companya de pràctiques.

En el meu cas, em va tocar anar a l'escola CEIP PAU SANS d'Hospitalet de Llobregat amb una companya de seminari, l'Elena.
La setmana abans de pràctiques, el tutor de seminari ens va donar els números de telèfon i els correus electrònics de cada alumne de tercer per poder posar-nos en contacte amb ell.
En el nostre cas, va ser molt fàcil de comunicar-nos, ja que li vam enviar a la Clara (l'alumna de tercer) un correu per saber on havíem de quedar aquell dia i a quin lloc.

En arribar dimarts pel matí a Hospitalet, la companya de tercer ens va explicar de manera molt detallada l'estructura del centre, quin tipus de mestres ens trobaríem, com eren els alumnes...

El centre era molt petit però acollidor. A simple vista podia deduir que la gent que estudiava i treballava allà es deurien sentir com a casa seva, és a dir, en família.
La Clara ens va portar a la sala de mestres per fer una ullada i, també per a poder conèixer a la resta de professors i professores. Allà mateix ens va presentar a la cap d'estudis perquè ens conegués una mica més i així poder distribuir-nos a mi i a l'Elena per les diferents aules. Ja que, d'aquesta manera els nens i nenes no es desconcentrarien tant.

La Clara, ens va fer un recorregut per l'escola.
Les parets eren plenes de murals i treballs realitzats pels nens i nenes. A través d'aquests murals treballaven amb projectes de treball.
Ens va ensenyar els dos patis. Un, el més gran, és pels nens i nenes de primària i l'altre, que és més petit i el trobem a la part de dalt (com si fos una terrassa) és pels nens d'infantil, és a dir, de P-3 a P-5.
Al ser una escola tant petita, utilitzen el gimnàs de menjador, i posen i treuen taules i cadires cada dia.

A partir d'aquí ens vam separar i cada una va anar veient diferents cursos.
La primera hora del matí vaig estar amb els de primer de primària. Estaven repassant els temps verbals. A la segona hora del matí vaig anar a fer una ullada als nens i nenes de segon de primària que estaven repassant els problemes de matemàtiques.
La mestra de segon em va fer participar molt a la classe, ja que havia d'anar mirant que tots ho estiguessin fent bé, que no es despistessin, que no s'avancessin...
En aquella aula, els nens em veien com una mestra més.

Després d'esmorzar, vaig tornar a estar la primera part, és a dir, una hora a l'aula de primer. Ja que la mestra em va dir que anés a veure com treballen els racons.
Els nens se separaven i a cada un li tocava realitzar un racó diferent. Un estava a l'ordinador, l'altre repassava dibuixos. N'hi havien, també que enganxaven gomets a un full, d'altres feien puzzles...
En aquella estona de racons, la mestra també aprofitava per avançar un projecte de treball sobre les llavors. Els nens havien de portar llavors del que volguessin perquè així, a la classe les podien classificar, mesurar...
A la segona part, però, vaig estar a una classe de música amb l'alumna de pràctiques i la mestra.
Ella tocava una peça de música amb la guitarra i els nens i nenes havien de seguir el ritme amb diferents instruments.

A la tarda, després de dinar, vaig estar de 3 a 4 amb nens i nenes de P-3. La mestra els va portar fang i pals de fusta perquè havien de fer una piruleta.
L'activitat va durar mitja hora i, l'altre mitja hora la mestra els va deixar que juguessin amb el que volguessin.
De 4 a 5 de la tarda vaig estar amb alumnes de tercer de primària fent educació física. La mestra volia treballar l'expressió corporal i, per això, els posava música i els feia ballar i moure's per tot el gimnàs.

Reflexió:
Durant aquell dia vaig poder saber més a fons el que era treballar amb nens i com era la convivència entre els professors.
Vaig trobar molt bé que ens separessin a mi i a la meva companya Elena i a cadascuna pogués experimentar pel seu compte.
També, estic molt contenta que ens hagin fet mirar diferents tipus de classes, ja siguin per assignatures com per edats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada