dimecres, 16 de desembre del 2009

Diari de COED (11.12.09)

El divendres passat, dia onze, vem continuar amb les recitacions, com cada setmana. Els va tocar recitar des l'Anna Illa fins el Pere Mussoll. Va ser l'última setmana de recitacions.
Els recitants amb les seves respectives recitacions eren:

- Paula Antonell: Narcís.
- Anna Illa: El sultà, els seus formatges i els ratolins.
- Marta Juny: El pi de Formentor de Costa i Llobera.
- Eva Ladevesa: Llegenda de Montesquieu.
- Anna Llongueres: un fragment de Mirall Trencat de Mercè Rodoreda.
- Sara López: Vora la mar de Jacint Verdaguer.
- Núria Maldonado: Construir ponts en lloc de tanques de Contes per telèfon.
- Alba Mayol: L'Atlàntida de Jacint Verdaguer.
- Ailèn Merino: Veritat i mentida de Lluís Llach.
- Laura Millán: Huascaran i Huandoy, Llegenda de Perú.
- Rafa Moya: El pelegrí de Tossa de Mar.
- Pere Mussoll: Pere i el llop.

A continuació, vam seguir amb els debats. L'únic debat que es va tractar va ser sobre el nou calendari escolar.
El grup que anava a favor estava format per: la Carolina Garcia, l'Eulàlia Palmero, l'Anna Español, la Clara Boix i l'Helena Vall. Per contra, l'altre grup estava format per: la Mireia González, l'Alex Ramos, la Sara López, la Linda Camacho i la Laura Sendín.
El grup a favor comentaven que s'aplica el nou calendari escolar els nens aniran més descansats i, per tant, podran augmentar el rendiment escolar.
I, el grup en contra deia que els pares al mes de febrer (durant la setmana no lectiva) no podràn fer festa i hauràn de pagar esplais, cangurs o altres institucions per a poder tenir els fills allà, mentre ells estiguin treballant.

Aprofundiment:
Com a aprofundiment, com que es va tractar el debat sobre el nou calendari escolar, deixo informació sobre aquesta proposta:

Educació proposa avançar una setmana l'inici de les classes i establir una setmana de vacances el mes de febrer:
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha enviat al president del Consell Escolar de Catalunya, Pere Darder, una proposta de reforma del calendari perquè aquest òrgan, format per la comunitat educativa, n'emeti un dictamen.

La proposta preveu avançar una setmana l'inici de les classes i establir una setmana de vacances el mes de febrer. El mes de juny, les escoles d'educació infantil i primària mantindrien l'horari habitual de tot el curs. Educació deixa la porta oberta perquè l'entrada en vigor del nou calendari escolar pugui ser el curs 2009-2010 o es deixi aprovada la reforma per aplicar-la el curs 2010-2011.


Una proposta basada en criteris pedagògics:
En la presentació de la proposta, la conselleria d'Educació ha tingut en compte l'informe elaborat per una comissió que ha analitzat els calendaris escolars dels diferents països europeus, la resta de comunitats autònomes de l'Estat i ha valorat els pros i contres dels diferents models de calendari.

El Departament d'Educació ha proposat l'opció més idònia des del punt de vista pedagògic, ja que tant en el primer com en el tercer trimestre del curs, es produeixen diverses aturades com a conseqüència del calendari laboral vigent. En canvi, en el segon trimestre, no es produeix cap descans en els dies lectius. La setmana de febrer s'ajustarà d'acord amb la Setmana Santa.


Mes de febrer:
Des del curs 2006-2007, el Departament d'Educació publica convocatòries per dur a terme activitats d'Escoles Obertes durant l'última setmana de juny i les dues primeres de setembre. Aquestes convocatòries, adreçades a les associacions de mares i pares d'alumnes de Catalunya i als ajuntaments, han sumat entre 2006 i 2008 prop de 6,3 milions d'euros d'ajuts. Malgrat l'oferta, les demandes han estat sempre inferiors al 20 per cent de la quantitat convocada. Educació continuarà obrint aquestes convocatòries incloent-hi el concepte d'activitats d'Escoles Obertes la setmana festiva del mes de febrer.

Reflexió:
Ara que ja s'han acabat les recitacions, considero que ens han servit molt per perdre la por o la vergonya en parlar davant d'un públic. A més, crec que ens serviran molt les diverses rondalles, contes, llegendes, poemes... que tots els companys/es de la classe han explicat, per un futur en què nosaltres, com a mestres haurem de saber i poder explicar als nostres alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada