Descipció:
La sessió d'ahir divendres 02 va ser entretinguda.
Per començar vem parlar sobre la última classe de seminari. Aquell dia ens agradaria fer alguna cosa especial, i vem pensar a fer un “amic invisible”. Vem repartir paperets per saber a qui li hem de fer el regal.
Entre tots els companys vem acordar que faríem una postal en la que hi hagi una dedicatòria, un poema... i a part, un petit obsequi.
Després també vem quedar de fer un pica pica. Vem fer un llistat per saber què portava cadascú.
Seguidament, vem treballar sobre com prendre apunts.
A la conferència “Fer de mestre” de dilluns 16 de Novembre els alumnes de primer vem haver de prendre apunts per poder comentar en una sessió de seminari.
Vem estar parlant sobre les maneres de prendre apunts, els recursos utilitzats...
La primera característica és la manera en què es prenen, que pot ser gràfica o textual. Després vem estar mirant si utilitzàvem mètodes per saber quina és la part més important d'allò que apuntem... I vem observar que cadascú ho fa diferent. Algú posa idea principal o important i la marca amb un bolígraf de color vistós, un altre subratlla la part important d'un text, altres que posen tema central...
També, vem estar mirant una pàgina d'internet que explica exemples de prendre apunts. Pel que diu aquella pàgina, la pressa d'apunts té 5 o 6 parts, es coneix com el mètode de les 5R o 6R.
Aquestes són: registra, resumeix, recita, reflexiona, revisa i recapitula.
En una pressa d'apunts, el foli on escrivim ha de constar de 3 parts. A la part esquerra, una columna on s'hi poden les paraules clau i el resum d'allò explicat, a la del mig (la més gran) per apuntar les notes. Aquí s'han d'anotar els punts principals i les idees captades. I, per últim, la part de sota (una petita part del foli) per anotar una síntesi que serveixi de recapitulació.
Per més informació sobre la pressa d'apunts podem entrar a la pàgina següent: toma de apuntes
Reflexió:
Vaig poder observar que cadascú utilitza un mètode diferent per prendre apunts. Hi ha gent que li va millor escriure poc i només anotar aquelles paraules o idees clau. Per tant, estaríem parlant d'un mètode més esquemàtic o gràfic. I, en canvi, d'altra que utilitza un mètode textual, és a dir, anar redactant allò que t'estan explicant.
Els dos mètodes tenen els seus avantatges i els seus inconvenients. Pel que fa a la pressa d'apunts més esquematitzada, crec que va millor perquè és més fàcil d'escriure i pots anar més ràpid, però, d'altra banda, només s'apunten aquelles paraules més importants i queden més soltes. Per tant, a l'hora d'estudiar no es recorda de que venia aquella idea.
I pel que fa a la pressa d'apunts més textual, crec que és més pesada alhora d'escriure i les idees més importants no queden tant clares. D'altra banda, però, a l'hora d'estudiar ho tens tot escrit i és més fàcil de llegir i connectar idees.
divendres, 4 de desembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada