dissabte, 5 de desembre del 2009

Sessió 10: Aprenentatge i TIC

La classe de GiTIC del dia 24 de novembre la vem dedicar a realitzar quatre exercicis diferents:
El primer exercici va constar en fer un dictat utilitzant el Word. Després cadascú ens vem haver de canviar de lloc per tal d'assenyalar (amb el marcador groc del programa) les faltes d'ortografia que hi trobavem. A continuació vem tornar al nostre lloc i vem haver d'assenyalar en vermell aquelles faltes que vem rectificar i en blau aquelles que el company ens va assenyalar i nosaltres creiem que estaven bé.
El segon exercici va constar d'anar a la "Zona Clic" de l'xtec.cat per tal d'executar l'activitat anomenat "Utillatge químic". Aquesta consistia en un laboratori químic en el qual hi sortien diverses imatges i nosaltres havíem d'anar relacionat-les amb els seus noms corresponents, i a la inversa.
Aquí us deixo e link per si us voleu entretenir a jugar-hi una estona: http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3553
La tercera activitat i la més entretinguda, consistia en descargar-nos el programa Crayon Physics (http://www.crayonphysics.com/) per jugar-hi una estona, intentant que una bola arribi a l'estrella per a poder anar pujant de nivells. En aquest exercici es practicava la física.
El quart i últim exercici, ens ajudava a practicar les matemàtiques i la geometria i, consistia en fer moure una tortuga per tal de crear formes geomètriques. Aquest programa s'anomenava "Winlogo" (http://es.wikipedia.org/wiki/Logo_(informática))

A continuació vem estar treballant i comentant les metàfores de Crook sobre l'ús de l'ordinador per a l'aprenentatge, i les vem haver de relacionar amb una de les quatre activitats anteriors.
La relacions que es poden establir amb cadascuna de les metàfores i les activitats són:
- Pel que fa al dictat creat amb el Word el podem relacionar amb la metàfora de l'ordinador com a eina, ja que vem utilitzar l'ordinador per fer un dictat i posteriorment un company o companya de classe ens va assenyalar les faltes. Per tant, ens va servir per corregir-les i fixar-nos-hi.
Aquesta eina va ser útil per treballar l'ortografia.
- La segona activitat, la del laboratori es pot relacionar amb la metàfora de l'ordinador com a tutor, ja que el mateix programa ens anava donant diferents instruccions o materials que podem trobar en un laboratori de química i nosaltres apreníem els que ens anava dient.
- La tercera activitat, la del "Cryon Physics" es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a simulador, ja que ens aporta les lleis de la física. Com vem poder observar els objectes queien, es movien, s'empenyien els uns als altres... Per tant, aquí s'hi identificarien les lleis de física i més concretament la llei de la gravetat.
- L'activitat del "Winlogo" es relaciona amb la metàfora de l'ordinador com a alumne, ja que cadascú li va donant les ordes i ell les va seguint, és a dir, tu li vas indicant cap on ha de girar (si a la dreta, a l'esquerra, amunt o avall) i ell és l'alumne que et va seguint les instruccions.

Aquestes activitats ens han servit per veure els milers d'utilitats que tenen els ordinadors. A més, són recursos que ens serviran molt com a futurs mestres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada