dimecres, 2 de desembre del 2009

Treball Col·laboratiu. Viquipèdia


Resum de l'experiència:
La Viquipèdia és una enciclopèdia lliure d’accés gratuït i mantinguda per la Fundació Wikimedia.
El nom de wiki nom reflexa l'intent de crear un concepte que faci possible el desenvolupament i organització ràpids de pàgines web. Una característica molt important sobre aquesta eina és que el contingut dels treballs es poden millorar gràcies a les modificacions que fan altres usuaris. Per tant, és un punt a favor el fet que siguin moltes les persones que puguin editar tot tipus de textos. Això farà que les errades que no veu un col·laborador, les vegi un altre i les pugui rectificar.

El meu grup de treball, format per l'Elena Carmona, l'Elena Ruiz, la Marta Juny i l'Eva Gómez i jo hem afegit a l'enciclopèdia un nou article. En aquest hi hem explicat la Típula, que és un tipus de mosquit. Se'ns va ocórrer aquesta idea de crear un nou article sobre la típula perquè l'Eva Gómez en tenia molta informació.

La part que jo vaig afegir va ser la de l'aparellament.

Gràcies a aquesta intervenció que he pogut fer a l'enciclopèdia he pogut observar quines eren les dificultats a l'hora de crear-la, publicar-la, editar-la...
Després d'haver-me llegit el llibre d'estil i les normes vaig tenir més clar el procediment que s'havia de seguir per escriure un article nou.

El dia després de publicar l'article les meves companyes i jo vem veure que un dels administradors d'aquesta enciclopèdia havia millorat el nostre contingut i l'havia posat més en ordre. I, també ens havia rectificat algunes errades que havíem comès.

Enllaç a la Viquipèdia amb l'article creat o modificat:
En aquest cas, com he dit anteriorment, l'article no ha estat modificat, sinó que ha estat creat.

El tema que vem tractar és: La Típula, un tipus de mosquit.

Per tal de veure aquest article podeu enllaçar-hi a través de:
http://ca.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADpula

Valoració de l'aportació individual al grup:
Considero que fer una nova aportació a la Viquipèdia és una bona manera per poder conèixer tot aquest món.
En aquesta enciclopèdia hi ha milers d'usuaris registrats, i per aquesta simple raó les una de les més visitades del món.
Crec que haver realitzat aquest exercici a la Viquipèdia ens ha ajudat a mi i a les meves companyes a saber el procediment d'aquesta i a de quina manera funciona.
A més, és de total fiabilitat, és a dir, és totalment segura. Mai hi trobarem informació inventada o falsa, ja que gràcies a tot un grup d'administradors que està al darrera fan possible que tota aquesta informació quedi restringida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada